Kilka dni temu opowiadałam tutaj o samodyscyplinie. Czy też sile woli, bo właściwie te dwa pojęcia myślę, że z powodzeniem można stosować zamiennie. I w odcinku tym wspominałam, że istnieją różne tricki, które mogą wspomóc naszą samodyscyplinę. Nie chciałam omawiać ich na raz w jednym odcinku, bo trwałby on zapewnie wyjątkowo długo. Ale uważam, ze jest to temat na tyle ważny i ciekawy, że chciałabym go rozwinąć, przedstawiając po jednej strategii wzmacniania samodyscypliny na raz. Tym sposobem, na pierwszy ogień idzie: łączenie nawyków.

Łączenie nawyków – jeden z podstawowych sposobów wspomagania samodyscypliny

O tym sposobie słyszał już chyba każdy, ale czuję się w obowiązku omówić wszystkie najważniejsze tricki wspomagające siłę woli. I tego po prostu nie mogło zabraknąć! Łączenie nawyków to parowanie, czy wręcz grupowanie czynności po to, żeby łatwiej było o nich pamiętać. Prosta technika, łatwa do wprowadzenia, prowadząca dość szybko do wyrobienia nowych, pozytywnych nawyków. 

W dzisiejszym odcinku podaję kilka przykładów zastosowania tej techniki, więc jeżeli Cię to interesuje – zachęcam do wysłuchania odcinka.

Jestem przeszczęśliwa kiedy komentujesz, udostępniasz, polecasz znajomym lub wspominasz o mnie przy kieliszku wina. Więc wybierz (przynajmniej) jedno z powyższych i just do it! Będzie to dla mnie najlepszą motywacją do dalszej pracy. A jeżeli chcesz pogadać albo nawiązać jakąkolwiek twórczą współpracę – skocz do zakładki KONTAKT i napisz / znajdź mnie na Facebooku.